Black Friday, Black Weekend, Black Week ... Black Year

Enviado por guillem el Lun, 25/11/2019 - 11:27

Des de fa uns pocs anys, a les nostres terres es celebra el Black Friday, un esdeveniment importat dels Estats Units, impulsat per els grans distribuïdors, i que afecta profundament al comerç local.

I com una taca d’oli, ja no es limita a un dia, sinó s’estén a un altre dia, a una setmana, a un mes, ...

Segons el president de Comertia, German Cid, el Black Friday té aspectes positius i negatius. Per una banda, vens més mentre dura, però amb menys marge i disminuint les vendes de Nadal. De fet, s’entra en una campanya permanent des de finals de novembre fins les rebaixes de gener.

El Black Friday (hi ha organitzacions comercials que l’han rebatejat com a Divendres Negre) va ser importat el 2012 per MediaMark i a hores d’ara ja és una pràctica habitual. Aquesta pràctica no és un cas aïllat, ja que també hi ha el CyberMondey, el Dia del Solter (versió xina promoguda per Alibaba i que es va celebrar el 11 de novembre amb unes vendes de 27.330 milions d’euros), però de fet el comerç està d’oferta permanent en el presencial, i molt més en l’online. L’època de les campanyes de rebaixes, amb cues el dia 7 de gener davant de les portes dels grans magatzems, ha passat a la història.

Què pot fer el comerç de barri davant d’aquests fets? La clau de tots els descomptes és disposar de marge suficient per poder-los fer. I això és complicat pel petit comerç, que es troba que en articles de gran consum els seus preus de compra als distribuïdors són, a vegades, superiors als de venda dels ecommerce de les marques o dels grans distribuïdors online. Si no hi ha marge, deixar de banda aquests productes o complementar-los en serveis o amb altres productes en forma de packs.

Una pràctica que es dona en aquests dies de super-ofertes és l’augment previ del preu dels productes, de manera que es pugui anunciar un descompte fabulós. Hi ha eines per fer seguiment de preus i evitar comprar alguna cosa rebaixada des d’un preu inflat:

  • Keepa (keepa.com) és una extensió del navegador que permet veure l’historial de preus de productes venuts a Amazon. Fa un seguiment de 1,040,796,669 productes, des que més de 60 milions són espanyols.
  • verificadordeofertas.com, fa el seguiment de 500 webs d’Espanya, amb llocs com FNAC, El Corte Inglès, PcComponentes, MediaMark, Amazon

Imatges: Blak Friday a Miami a viajarmiami.com, keepa.com, verificadordeofertas.com
 

Black Friday
Imagen
Imagen

Comentaris

Avui, Divendres Negre, he llegit que a França volen legislar per prohibir aquesta pràctica, ja que diuen que destrueix el petit comerç, promociona el consumisme, malbarata recursos i va contra els drets laborals dels treballadors, a banda de ser molts cops una estafa. Pretenen que el Black Friday, Cyber Monday i coses semblants estiguin dins de les categories de pràctiques comercials agressives, que tenen com a penes presó fins a 2 anys i multes fins a 300.000 euros. Estaria bé que al nostre país les institucions públiques i les associacions de comerciants actuessin en contra de aquestes pràctiques de glorificació del consumisme importades dels Estats Units, legislant en contra i fent-lis boicot. Ara per ara fan tot el contrari ... i desprès es queixen.

Añadir nuevo comentario

Para añadir un comentario es obligatorio leer el aviso legal y aceptar las condiciones de uso de la web.
Los comentarios se publican después de su validación por parte de eixos.barcelona.

Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.