Entrades

Black Friday, Black Weekend, Black Week ... Black Year

25/11/2019

Des de fa uns pocs anys, a les nostres terres es celebra el Black Friday, un esdeveniment importat dels Estats Units, impulsat per els grans distribuïdors, i que afecta profundament al comerç local.

I com una taca d’oli, ja no es limita a un dia, sinó s’estén a un altre dia, a una setmana, a un mes, ...

Repte: del comerç de barri al comerç de proximitat

08/11/2019

Quan polítics i algunes institucions parlen del comerç de proximitat, en el fons estan parlant del comerç de barri, aquell en el que la principal proximitat és la geogràfica.

L’autèntica proximitat és una altre.

 

Big Data o Big Brother?

17/10/2019

En aquesta entrada volem cridar l’atenció sobre el que està passat amb les dades personals, com s’obtenen i quin ús se’n pot fer d’elles. En el Biz Barcelona 2019, Jordi Urbea vicepresident d’Ogilvy Espanya, important empresa de publicitat, deia que “Vosaltres sou dades amb cames ... ho sabem tot de vosaltres”. Adjuntem un vídeo de Chema Alonso, hacker i membre del Consell Executiu de Telefónica, molt il·lustratiu sobre el Big Data.

Tecnificació: una tendència actual en el comerç

11/10/2019

En els seus informes del 2019, de la consultora Euromonitor es destaca com a tendència dins del món del comerç la tecnificació, en particular la relacionada amb les tecnologies digitals de comunicació i informació. I el mateix afirma l’estudi d’EsadeCreapolis sobre el comerç minorista, centrant-se en el cas del nostre país.

La fidelització no és un tros de plàstic, és servei

25/09/2019

Alguns cops s’han presentat les targetes com a solucions màgiques amb les que els comerços tindrien més vendes, com si no s’haguessin  de fer res. I aquesta ha estat la causa del fracàs de moltes d’elles.

Tecnologia i comerç: les dades

16/09/2019

Els grans fabricants i els distribuïdors sempre han estat molt atents a la tecnologia, incorporant constantment innovacions en tots els seus processos, des del disseny de productes, fins a la venda final, passant per la fabricació i la distribució. Una part molt important, i cada cop més, de la tecnologia passa per la digitalització, es a dir, per la conversió de fets a valors numèrics. I el primer pas a contemplar és la captura d'aquests fets associats al negoci. 

Canals i servei: dos experiències

06/09/2019

Aquesta setmana he viscut dues experiències, una bona i una dolenta, però com a tota experiència, les dues positives.

Eixos comercials a l’any 2019? APEUs?

06/09/2019

En el post anterior, dèiem que els eixos comercials tenen una manca de recursos crònica, que es tradueix en un cercle viciós: no tenen mitjans per fer les accions que voldrien (nous serveis pel associats, esdeveniments en el barri, ...), i com que no ho les fan, no tenen prou arguments per tenir més socis (i per tant més recursos).

Eixos comercials a l’any 2019?

02/09/2019

“Els eixos comercials actuals són com el taxi respecte a Uber, cal un canvi de paradigma”. És una cita, no literal, d’un comerciant molt actiu en un eix comercial de Barcelona.  Ens hem de preguntar si això és així, ja que el teixit comercial d’una ciutat afecta directament als seus habitants.

eixos.barcelona ... comencem!

05/07/2019

A eixos.barcelona volem parlar de comerç, ara que estem vivint uns canvis tan grans i tan ràpids com mai s'havien vist.

Ho volem fer des del punt de vista del comerç de barri, aquell que configura tants aspectes de les nostres ciutats i pobles, que fa que els carrers estiguin vius i no siguin carreteres, en el que coneixes qui et ven i hi confies, aquell que és sostenible perquè és al teu costat i no cal augmentar l'escalfament del planeta per rebre a casa unes sabates ...