Parlem de comerç, tecnologia, e-commerce, BIDs, botigues de barri, associacions de comerciants, passat, present, futur, ...

Entrades recents

Tendències tecnològiques en el comerç de detall pel 2020

09/02/2020

Diferents analistes i consultors han establert les que consideren tendències tecnològiques en el comerç minorista en l’any que acabem de començar. Com sempre, fan referència al “gran retail”, a les marques i franquícies amb una capacitat econòmica significativa.

Els majors de 45 anys: un actiu per a les empreses i comerços

22/01/2020

Acabo de llegir unes declaracions del president del Banc de Sabadell, que encara s'anomena així, en les que diu: "A les empreses ens agrada la gent jove, que està més motivada, treballa més, té més creativitat... La mà d'obra envellida té menys ganes de treballar. Hem de pensar com motivar la gent gran".

Black Friday, Black Weekend, Black Week ... Black Year

25/11/2019

Des de fa uns pocs anys, a les nostres terres es celebra el Black Friday, un esdeveniment importat dels Estats Units, impulsat per els grans distribuïdors, i que afecta profundament al comerç local.

I com una taca d’oli, ja no es limita a un dia, sinó s’estén a un altre dia, a una setmana, a un mes, ...

Repte: del comerç de barri al comerç de proximitat

08/11/2019

Quan polítics i algunes institucions parlen del comerç de proximitat, en el fons estan parlant del comerç de barri, aquell en el que la principal proximitat és la geogràfica.

L’autèntica proximitat és una altre.

 

Big Data o Big Brother?

17/10/2019

En aquesta entrada volem cridar l’atenció sobre el que està passat amb les dades personals, com s’obtenen i quin ús se’n pot fer d’elles. En el Biz Barcelona 2019, Jordi Urbea vicepresident d’Ogilvy Espanya, important empresa de publicitat, deia que “Vosaltres sou dades amb cames ... ho sabem tot de vosaltres”. Adjuntem un vídeo de Chema Alonso, hacker i membre del Consell Executiu de Telefónica, molt il·lustratiu sobre el Big Data.

Tecnificació: una tendència actual en el comerç

11/10/2019

En els seus informes del 2019, de la consultora Euromonitor es destaca com a tendència dins del món del comerç la tecnificació, en particular la relacionada amb les tecnologies digitals de comunicació i informació. I el mateix afirma l’estudi d’EsadeCreapolis sobre el comerç minorista, centrant-se en el cas del nostre país.

La fidelització no és un tros de plàstic, és servei

25/09/2019

Alguns cops s’han presentat les targetes com a solucions màgiques amb les que els comerços tindrien més vendes, com si no s’haguessin  de fer res. I aquesta ha estat la causa del fracàs de moltes d’elles.